Een goede website is nog steeds een goede basis voor online marketing.
Wat hierbij van belang is in eerste instantie een goede analyse van het bedrijf waarvoor de website gebouwd gaat worden.
Uiteraard moet worden vastgesteld wat nu precies de producten en/of diensten zijn en voor welke soort klanten deze bedoeld zijn.
Als men al langere tijd een bedrijf heeft kan het zo zijn dat men een beetje “vastroest” aan bepaalde ideeĆ«n.
Gesprekken met iemand van buiten het bedrijf die de juiste vragen stelt kan tot veel nieuwe commerciƫle activiteiten leiden. Bijvoorbeeld waar onderscheidt men zich van ten opzichte van de concurrentie? Hier kan dan de nadruk op worden gelegd.
Vaak begint men te snel met bouwen van een website zonder dat de analyse goed is uitgevoerd waardoor het resultaat onvoldoende is.Pas als de klant een duidelijk inzicht heeft en hier akkoord mee gaat kan worden begonnen met het bouwen van de website volgens de richtlijnen van de huisstijl.
Met name de kwaliteit van de inhoud bepaalt of men gevonden wordt in Google en niet de trucs die vroeger werden gebruikt door webbouwers.