Bekende voorbeelden van internationale social media websites zijn Facebook, Youtube, Linkedin en Twitter.
De bezoeker zorgt meestal voor de inhoud van de website en er is veel interactie met andere (groepen) mensen. Men deelt informatie, foto’s en video’s met het netwerk.
Als bedrijf kun je social media inzetten om direct in gesprek te gaan met (mogelijke) klanten.
De invloed van social media moet niet worden onderschat. Door de omvang van de netwerken is de invloed op een positieve of negatieve houding ten opzichte van een bedrijf groot.
Helaas is niet alle informatie die via social media tot ons komt betrouwbaar.
Een goede aanvulling op uw website kan een Youtube video zijn met uitleg over uw bedrijf of een handleiding over een product. Dit soort kwalitatief goede content zorgt voor betere zoekresultaten bij Google en andere zoekmachines.
Uiteraard kan ook een Facebook bladzijde hier aan bijdragen.
Voor alle social media geldt wel dat men het moet bijhouden. Oude informatie is slechte reclame.
Op uw verzoek kan ik u helpen met het opzetten van de social media en het onderhouden ervan.
Omdat ik ook fotograaf ben en videofilms maak kan ik alle benodigde content maken.